Сөз бостандығын қорғау халықаралық қоры
Международный фонд защиты свободы слова
The International Foundation for Freedom of Speech Protection

Қош бол, Facebook? Рахмет, депутаттар!

15 қыркүйек 2021

15 қыркүйекте Мәжіліс депутаттары шетелдік мессенджерлер мен әлеуметтік желілер иелері Қазақстанда жұмыс істегісі келсе, тіркеліп, өз филиалдарын ашуына бірауыздан дауыс берді.

Мұның себебі - балаларға қамқорлық. Балаларды интернеттің көмегімен қорқытады, кибербуллинг психологиялық бұзылулардың, агрессияның, қылмыстың және тіпті суицидтің себебі болып табылады. Отбасы, мектеп, медицина және т.б. басқа балалар проблемаларының себептерідепутаттар үшін осы мәселеден маңызды емес сияқты. Ақпарат министрлігі де қиналған, себебі, 2020 жылы 70 мыңға жуық кибербуллинг фактісін анықтап, мұндай материалдарды жоюға 1,8 мың өтініш жіберіпті.

Facebook, Instagram, Twitter талаптарды орындайды. Олар қазақстандықтардан миллиардтаған доллар табады, - деп бөлісті Orda.kz.басылымына заң жобасының авторларының бірі Айдос Сарым.  Біз Facebook желісінің қазақстандық пайдаланушыларының үлесі – он мыңнан мың пайыз үлесін құрайды. Алаңдайтынымыз –  егер бұл алып гигант Қазақстанда тіркелгісі келмесе, не істеу керек?

Идея өте нәтижелі болғанымен. Біз шетелдік асүй пышақтарын өндірушілердің өкілдіктерін ашуға міндеттейміз. Сонда пышақтасу жағдайлары аз болады.

Қазақстанда шетелдік автогиганттарды тіркейміз - ЖКО аз болады. Бұдан әрі де.

Айтпақшы: әлемде мессенджерлер мен әлеуметтік желілерді бұғаттайтын 12 ел (200 елдің ішінен) бар. Бұл елдерді дамыған елдерге жатқызу қиын, бірақ олар сөз бостандығы рейтингісінде сөзсіз аутсайдер. Неліктен біздің депутаттар елімізді cолардың қатарынан көргісі келеді?

Егер байыппен қарайтын болсақ: Қазақстанның өзінің әлеуметтік желілері, мессенджерлері мен іздеу жүйелері жоқ. Бұл ереженің қабылдануы ақпарат алу және тарату, интернетті пайдалану құқығын шектеу, Қазақстанның халықаралық ұйымдардың мүшесі ретіндегі беделін төмендету, Қазақстанның ЭЫДҰ-ға кіруіне жол бермеу, инвестицияларды азайту сияқты жағымсыз салдарға әкеледі. Азаматтар мен бизнестің іскерлік белсенділігін төмендетеді, жарнама мен электронды сауданың дамуына кедергі келтіреді.

Өз сұрағыңызды қойыңыз